سیمای زندگی سالم و زیبا

زندگی باید پر از سلامتی و زیبایی باشه. سیمای زندگیتون رو بسازید.

سیمای زندگی سالم و زیبا

زندگی باید پر از سلامتی و زیبایی باشه. سیمای زندگیتون رو بسازید.

چرا ایمپلنت نسبت به جایگزین‌های دیگر دندان بهتر است

هیچ‌کس دوست ندارد درباره از دست دادن دندان یا کشیدن آن فکر کند. تصور داشتن خلأ قابل توجه در دهان یا از دست دادن عملکرد جویدن بسیار ناراحت‌کننده است.
اما اگر دندانتان را از دست داده‌اید یا آن را کشیده‌اید، بهتر است بدانید که گزینه‌های جایگزین متعددی پیش رویتان است.

یکی از این گزینه‌ها، ایمپلنت دندان است که از لحاظ ظاهر، دوام و استحکام، یک سر و گردن بالاتر از گزینه‌های دیگر قرار می‌گیرد.

در این مطلب، علت برتری ایمپلنت نسبت به سایر جایگزین‌های دندان را بررسی می‌کنیم.

طبیعی‌ترین ظاهر و احساس

ایمپلنت دندان از لحاظ ظاهر و احساس همیشه بهتر از جایگزین‌های دیگر دندان مثل دندان مصنوعی متحرک یا برخی پروتزها است. دندان مصنوعی متحرک، ناراحت و حجیم است. در دهان می‌لغزد یا تکان می‌خورد یا صداهای خجالت‌آور تولید می‌کند.

از سوی دیگر، ایمپلنت، ظاهر و احساسی تقریباً عین دندان‌های طبیعی سالم دارد. ایمپلنت به دلیل اینکه در استخوان فک لنگر انداخته، عملکرد جویدن و گاز گرفتن طبیعی دارد. هنگام خوردن یا صحبت کردن در دهان تکان نمی‌خورد. همچنین، موادی که برای ساخت آن استفاده شده ظاهری بسیار طبیعی دارند و تمایز آن با دندان طبیعی بسیار دشوار است.

حافظ سلامت استخوان فک

معمولاً وقتی دندان می‌افتد، استخوان زیرین آن به دلیل عدم وجود تحریکات ناشی از فشارهای جویدن، شروع به تحلیل رفتن می‌کند. وقتی استخوان تحلیل می‌رود، دندان‌های دیگر هم لق می‌شوند و می‌افتند و در نهایت ساختار صورت از بین می‌رود. متأسفانه، دندان‌های مصنوعی متحرک و بریج‌ها به دلیل نوع طراحی‌شان تمی توانند فشارهای حاصل از جویدن را به استخوان فک منتقل کنند.

اما ایمپلنت به‌گونه‌ای طراحی شده که شبیه به ریشه دندان طبیعی باشد و پست ایمپلنت مستقیماً در استخوان فک قرار می‌گیرد. اگر ایمپلنت در دهانتان دارید، عمل جویدن معمولاً کمک می‌کند تا استخوان فک تحریکات لازم برای رشد را دریافت کند.

عدم تأثیر بر دندان‌های دیگر

ایمپلنت بر دندان‌های اطراف تأثیری نمی‌گذارد و برای استحکام یا پشتیبانی به آن‌ها متکی نیست. به دلیل اینکه ایمپلنت به دندان مجاور متصل نیست (برخلاف بریج دندان یا دندان مصنوعی جزئی متحرک)، دندان‌های طبیعی سالم باقی می‌مانند و احتمال کمی دارد که مستهلک شوند و در آینده نیاز به ترمیم داشته باشند.

ماندگاری

ایمپلنت نسبت به جایگزین‌های دیگر دندان، طول عمر بسیار بیشتری دارد چون پست یا پیچ تیتانیومی آن بخشی از آناتومی استخوان فک زیرین می‌شود. وقتی بدانید که بریج‌های دندان یا دندان‌های مصنوعی متحرک هر چند وقت یک‌بار نیاز به ترمیم یا جایگزین شدن دارند (گاهی هر چند سال یک‌بار)، قدردان دوام و ماندگاری ایمپلنت دندان خواهید بود.

با دندان‌پزشک ایمپلنت ما مشورت کنید

اگر می‌خواهید درباره گزینه‌های ایمپلنت دندان با یک دندان‌پزشک معتمد مشورت کنید، دکتر آشتیانی از شما دعوت می‌کند تا امروز برای تنظیم یک جلسه مشاوره با مطبش تماس بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد